המרכז לאלימות במשפחה נווה פריצקי

המרכז לאלימות במשפחה בנווה פריצקי

הנושאים במאמר זה

המרכז לאלימות במשפחה בנווה פריצקי הינו ארגון ללא מטרות רווח המעניק שירותים לנשים וילדים שנפגעו באלימות במשפחה. הארגון מציע שירותים חינמיים וחסויים, כגון ייעוץ, קבוצות תמיכה, הסברה משפטית ומקלט חירום.

המשימה של הארגון היא לספק סביבה שבה נשים יכולות להרגיש בטוחות ונתמכות כך שיוכלו להחלים מטראומה.

השירותים זמינים עבור כל סוגי האנשים שחוו אלימות במשפחה בעבר או בהווה. אלה כוללים גברים, נשים, LGBTQ+, ילדים, בני נוער, מבוגרים מעל גיל 60 ואנשים עם מוגבלויות.

המרכז מארח גם משפחות עם חיות מחמד.

המרכז נוסד בשנת 1991 על ידי ד"ר רונית פלסר שהייתה אז עובדת סוציאלית בעלת תואר שלישי בפסיכולוגיה קלינית. היא רצתה להקים ארגון שיספק שירותים מקיפים לנפגעי אלימות במשפחה ולמשפחותיהם.

בשנת 2012 הרחיב המרכז את שירותיו על ידי פתיחת מתקן מגורים לנשים וילדים הבורחים ממערכות יחסים פוגעניות שהפך לאחת התוכניות המצליחות בישראל.

למה חשוב לדעת להתלונן בזמן על אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה היא נושא שקט שיכול לקרות לכל אחד. חשוב לדעת איך להתלונן בזמן על אלימות במשפחה ואיך לקבל עזרה.

בארצות הברית יש יותר מ-2 מיליון מקרים של אלימות במשפחה מדי שנה. אלימות במשפחה עלולה להוביל לפציעות חמורות, למוות או אפילו לכליאה של הקורבן

אלימות במשפחה היא נושא חמור הגורם לפגיעה פיזית ורגשית הן לנפגע והן למבצע. חשוב לדעת להתלונן בזמן על אלימות במשפחה.

תלונה על אלימות במשפחה יכולה להיות תהליך מסובך, במיוחד אם אינך בטוח באילו צעדים עליך לנקוט. הנה כמה טיפים כיצד להתלונן בזמן:

– ודא שיש לך את כל התיעוד שלך בהישג יד

– ודא שיש לך את כל פרטי הקשר הדרושים עבור המתעלל שלך

– במידת האפשר, בררו את כתובתם והגישו נגדם צו מניעה

– היעזרו בעובד סוציאלי או בשירות תמיכה אחר

ישנן סיבות רבות מדוע חשוב לדעת כיצד להתלונן על אלימות במשפחה. כמה סיבות הן שאם תתלונן בזמן, תוכל לקבל עזרה ותמיכה מהרשויות והארגונים.

תלונות אלו יכולות להיעשות באמצעות הגשת תלונה במשטרה או פנייה למוקד אלימות במשפחה. אם בן הזוג שלך מתעלל, אז אתה צריך גם לנסות למצוא דרכים לגרום להם להפסיק. זה יכול לכלול שיחה עם חברים או משפחה וקבלת עזרה מארגון כמו המוקד הלאומי לאלימות במשפחה.

אם תלונתך לא תילקח ברצינות, אז השלב הבא יהיה הגשת תביעה נגד המתעלל שלך. אם זה יקרה, אז אולי יש לך סיכוי לזכות בתיק ולקבל קצת פיצוי על מה שקרה לך בגלל ההתעללות שלהם.

עזרנו לכם? שתפו!
הנושאים במאמר זה
עשוי לעניין אתכם