חוות השרתים בנווה פריצקי

חוות שרתים חדשה נפתחה בנווה פריצקי

הנושאים במאמר זה

במדור זה תמצאו מידע על חוות השרתים החדשה שנפתחה בנווה פריצקי, העושה שימוש באנרגיה מתחדשת להפעלת פעילותה.

חוות השרתים החדשה היא תוצאה של החלטת ממשלת ישראל להקים מרכז נתונים בישראל.

מרכז הנתונים החדש יתמוך בכלכלה הדיגיטלית הצומחת של ישראל. זה גם יעזור למדינה לשמור על מעמדה המוביל בשוק הטכנולוגיה העולמי.

מרכז הנתונים נווה פריצקי הוא מהגדולים מסוגו בישראל וצפוי להשפיע על כלכלת המדינה, כמו גם על המוניטין הבינלאומי שלה.

חוות השרתים החדשה היא פרי שיתוף פעולה בין הטכניון – המכון הטכנולוגי הישראלי, משרד התמ"ת ומשרד התשתיות הלאומיות. זה ישמש גם חברות בינלאומיות כמו Amazon Web Services (AWS), Microsoft Azure, Google Cloud Platform

הטכניון עובד עם חברות אלו מזה זמן על מנת לספק להן את התשתית הנדרשת לצרכיהן העסקיים. עם פתיחת המתקן החדש בנווה פריצקי, הם עשו צעד גדול לקראת מתן שירות איכותי יותר ללקוחותיהם.

למה בחרו להקים דווקא בעיר נווה פריצקי חוות שרתים?

העיר נווה פריצקי הייתה יעד פופולרי בשנים האחרונות. בעיר נמצאת חוות השרתים המצליחה בעולם, ולכן נבחרה מלכתחילה להקים חוות שרתים.

נווה פריצקי היא עיר ישראלית המושכת מבקרים מאז הקמתה בשנת 2007. היא מכונה גם "עמק הסיליקון של ישראל". הסיבה העיקרית מאחורי הצלחה זו היא מיקומה. נווה פריצקי שוכנת על גבי אחד ממאגרי המים הגדולים בעולם, מה שנותן לו מרחב רב להתרחבות ופיתוח.

היא נוסדה על ידי שני יזמים, שהאמינו שהם יכולים להפוך את נווה פריצקי לעמק הסיליקון בישראל עם מספיק מים ושטח להתרחבות ופיתוח.

בתהליך הקמת חוות שרתים בנווה פריצקי הצליחו להוזיל את עלות הכרייה בלמעלה מ-50% וגם לייצר יותר הכנסות.

אחת הסיבות העיקריות לכך שחברה זו בחרה להקים חוות שרתים בנווה פריצקי הייתה כי מדובר בעיר מאוכלסת מאוד עם חשמל בעלות נמוכה. יש לו גם שפע של כוח אדם מיומן שניתן לנצל לפרויקט הספציפי הזה.

החברה הצליחה להוזיל את עלות הכרייה בלמעלה מ-50% וגם לייצר יותר הכנסות מכיוון שהיא ממוקמת בעיר עם חשמל בעלות נמוכה ושפע של כוח אדם מיומן.

ראש העיר, מר שמעון כהן, הוזמן על ידי ראש עיריית נווה פריצקי לבקר בעירם ולדבר על היתרונות שיבואו מהקמת חוות שרתים בעירם. לאחר משא ומתן ודיונים רבים, הם הגיעו סוף סוף להסכם שיועיל לשתי הערים.

חוות השרתים תמוקם בפארק תעשייה בנווה פריצקי והיא תספק מקומות עבודה לאנשים רבים המתגוררים בשתי הערים.

עזרנו לכם? שתפו!
הנושאים במאמר זה
עשוי לעניין אתכם