שיטור קהילתי נווה פריצקי

נווה פריצקי היא עיר בישראל. חיים בו כ-30,000 איש. בעיר יש אוכלוסייה שמרביתה יהודית וערבית.

העיר חולקה לשני מחוזות, אחד לאוכלוסייה היהודית ואחד לאוכלוסייה הערבית. השוטרים מתחלקים גם לשתי קבוצות – אלו המופקדים על שיטור קהילתי ואלו המופקדים על חקירות פליליות.

השוטרים בנווה פריצקי הוכשרו לדבר שפות שונות כמו עברית וערבית. יש להם גם את היכולת לתקשר בצורה יעילה עם הקהילות השונות באמצעות אמצעים שונים של פלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו'.

העיר הישראלית נווה פריצקי היא דוגמה מצוינת לאופן שבו שירותי שיטור קהילתי יכולים להצליח בעתיד. ככל ששיעורי הפשיעה יורדים, מספר השוטרים גדל.

העיר הקפידה להתמקד בשיטור קהילתי ולהגדיר זאת כאסטרטגיה העיקרית שלה להפחתת שיעורי הפשיעה. זאת בשל העובדה שהם מאמינים ששיטור קהילתי יעיל יותר משיטות מסורתיות.

נווה פריצקי היא עיר קטנה עם אתגרים והזדמנויות ייחודיות. זו הסיבה שהוא נבחר כמקום הבדיקה הראשון לשירותי השיטור הקהילתי החדשים המיושמים בישראל.

פרויקט שירותי השיטור הקהילתי נווה פריצקי פותח על ידי המשרד לביטחון פנים כדי לתת מענה למניעת פשיעה, צמצום וביטחון הציבור. הפרויקט ייושם בחמש ערים ברחבי ישראל במשך שלוש שנים.

שירותי השיטור הקהילתי בנווה פריצקי ישראל מתבססים על שלושה נדבכים עיקריים:

– הנדבך הראשון של המערכת הזו הוא הקמת מועצות מקומיות שבהן אנשים יכולים להיפגש עם שכניהם, לדון בנושאים ולקבל החלטות לגבי האופן שבו הם רוצים שהשכונות שלהם יהיו במשטרה.

– הנדבך השני של מערכת זו הוא הקמת ועדות לתחומים שונים

מערכת השיטור הקהילתי בישראל מבוססת על הרעיון שאין לראות במשטרה איום על האוכלוסייה. המשמעות היא שאסור להם לשאת אקדחים, ואסור להם להשתמש באלימות בעת מעצר אנשים. במקום זאת, הם מנסים לפתור בעיות באמצעות שירותים חברתיים ודיאלוג עם הציבור.

מועצת עיריית נווה פריצקי מאמינה כי מערכת זו יכולה לשפר את האמון בקרב האזרחים ולהגביר את תחושת הביטחון שלהם בשכונות ובקהילות שלהם.

צוות המתנדבים כולל אנשים מרקע, עדות, דתות ולאומים שונים. הם עובדים יחד כדי לסייע במניעת פשיעה והתמודדות עם פשעים קלים כמו נזק לרכוש או גניבה. הם גם משתתפים באירועים כגון חתונות, הלוויות או חגיגות אחרות המתקיימות בקהילה שבה הם מספקים אבטחה